Altta bulunan Linke Tıkla :)
6.Sınıf Bilişim Teknolojileri 2. Dönem 1. Yazılı
:https://youtu.be/wyW_u0S13AQ
6.Sınıf 2.Dönem 1.Yazılı 2019 : https://www.youtube.com/playlist?list=PLM2zs2bTyLSZeqUm7os9sKx_IgmAPzL6p
6. Sınıf DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ : https://youtu.be/fljKbVkpIV0
6. Sınıf MATEMATİK : https://youtu.be/r8RgDEcjLXE
6. Sınıf SOSYAL BİLGİLER : https://youtu.be/SakmXY_7zxs
6. Sınıf BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ : https://youtu.be/wyW_u0S13AQ
6. Sınıf TÜRKÇE : https://youtu.be/6Yn_g3pbbNo
6 Sınıf FEN ve TEKNOLOJİ : https://youtu.be/CXoaLfn9Rpc
6. Sınıf ZEKA OYUNLARI : https://youtu.be/vWGZF8QsuNg
6. Sınıf İNGİLİZCE : https://youtu.be/MWIIQJ9SPPk
6. Sınıf OKUMA BECERİLERİ : https://youtu.be/I8sz3qXi-1k
6. Sınıf Kuran-ı Kerim : https://youtu.be/hHLShPRKr3M
6. Sınıf Hz. MUHAMMED'in Hayatı (SİYER) : https://youtu.be/vwuoqaaDIko
6. Sınıf Hukuk ve ADALET : https://youtu.be/iBOgrHFkd44
6.Sınıf TEMEL DİNİ BİLGİLER : https://youtu.be/bXlu7qMM-TQ
6. Sınıf BİLİM UYGULAMALARI : https://youtu.be/E83qYnuFPVI
6.Sınıf Halk Kültürü : https://youtu.be/hYtnKlQJDXI
6. Sınıf Seçmeli DRAMA : https://youtu.be/RD5IBtJZA6M
6.Sınıf Matematik Uygulamaları : https://youtu.be/C7k57eZVtU8
1. Aşağıdaki cümlelerin başına doğruysa (D), yanlışsa (Y) yazınız. (10P)
( ) “Doğruysa” kelimesi kalınlık-incelik uyumuna uyar.
( ) Biri konuşturulacağı zaman (:) veya (-) kullanılır.
( ) Hikâye türü tamamen hayal ürünü olarak oluşturulur.
( ) Masal türü başlığını başkahramandan alır.
( ) Zamirler isim olmadıkları halde isim soylu sözcüklerin yerine kullanılır.
2. Aşağıdaki cümlelerin başına nesnelse (N), öznelse (Ö) yazınız. (10P)
( ) Mikrop türleri üzerine yaptığın çalışmaları çok beğendim.
( ) Gidiş dönüş yalnız otuz dört kilometre.
( ) Dağların büyüklüğü çok heyecan vericidir.
( ) 12 Mart’ta Meclis tarafından İstiklal Marşı kabul edilmiştir.
( ) Milletimizin kahramanlığı tüm milletler tarafından parmakla gösterilir.
3. Aşağıda karışık olarak verilen kelimeleri anlamlı ve kurallı tümceler haline getiriniz. (12P)
- gece de evimi – açlıktan – gündüz avcılık – köpeğim – bekleyen – yapan – ölmek üzere
- adamın – sordu – yanındaki – dilenci – bohçayı
- bir gün – yaşayan – bir zahide – çölde – hacılar – rastladılar
- görüyorlardı – Çinli – daha üstün – ressamlar – kendilerini – Rumlu ressamlardan
4. Aşağıdaki cümleleri olayın akışına ve mantık sırasına göre yeniden düzenleyerek bir paragraf oluş-turunuz. (8P)
(……) Bu sayede gökyüzünde hızla hareket eden ışıklar görülür.
(……) Bu sırada ortaya ışık çıkar.
(…1…) Kum tanesi kadar küçük göktaşları atmosfere girer.
(……) Göktaşı yağmurları oluşur.
(……) Bu olay yıldız kayması ya da akan yıldız adıyla bilinir.
(……) Bu göktaşları atmosferde ısınır ve yanar.
(……) Hava ne kadar temizse, ışık kirliliği ne kadar azsa o kadar çok göktaşı görülebilir.
5. Aşağıdaki eş sesli kelimeleri farklı anlamlara gelecek şekilde iki örnek cümlede kullanınız. (12P)
Çay:
Çay:
At:
At:
Düş:
Düş:
Yan:
Yan:
Bağ:
Bağ:
İç:
İç:
6. Aşağıdaki cümlelerde var olan zamirlerin altını çizerek türlerini yazınız. (10P)
Bu çorapları babana, bunları kardeşine götür. ( )
Sabah onun geleceğini duyunca içi kıpır kıpır oldu. ( )
Kimi insanlar dolaşıyor, kimisi televizyon izliyordu. ( )
Derhal odana dön ve onları kaldır! ( )
Bazı kitapları raflara, bazılarını kolilerelere koyun. . ( )
Yorumlar
Yorum Gönder